GENEL HİZMET BİLGİLERİ

Hizmeti Sağlayan Kurum TİCARET BAKANLIĞI > BAKAN YARDIMCILIĞI (SN. SEZAİ UÇARMAK) > TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE PİYASA GÖZETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Hizmetin Adı Tüketici şikayetlerinin değerlendirilmesi
Hizmetin Tanımı Tüketicilere yönelik mal veya hizmete ilişkin sözleşmelerden ve/veya uygulamalardan (satıştan kaçınma, haksız şartlar, süreli yayın kuruluşlarınca düzenlenen promosyon uygulamaları, sipariş edilmeyen mal veya hizmetler, fiyat etiketi, tanıtma ve kullanma kılavuzu, garanti belgesi, ihtiyari garanti, ayıplı mal, ayıplı hizmet, taksitle satış sözleşmeleri, tüketici kredisi sözleşmeleri, konut kredisi sözleşmeleri, ön ödemeli konut satışı sözleşmeleri, iş yeri dışında kurulan sözleşmeler, mesafeli sözleşmeler, finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmeler, devre tatil ve uzun süreli tatil hizmeti sözleşmeleri, paket tur sözleşmeleri, abonelik sözleşmeleri) kaynaklanan mağduriyetlerin giderilmesi amacıyla başvuru sahiplerinin ilgili yerlere yönlendirilmeleri, başvuruya istinaden gerektiğinde denetim işlemlerinin başlatılması, yoğun şikayete neden olan konulara ilişkin genel çözümler üretilmesi
Standart Dosya Planı Kodu
Hizmet Sunumu Nasıl Başlıyor Sadece Başvuruyla
Kimler Başvurabilir Vatandaş,Yabancılar
Başvuruların alınma sıklığı Her zaman 
Başvurular nasıl kabul ediliyor
Genel/Kurum Evrak Servisi üzerinden
Birim Evrak Servisi üzerinden
Çağrı Merkezi(175)
Hizmetin sonucundan kimler yararlanıyor Vatandaş
Hizmet Türü: Ana Hizmet (Genel)
Hizmet Sınıflama Tipi: Genel İdari
Hizmet İşlem Tipi: Denetim İşleri

Hizmetin Dayandığı Mevzuat

Mevzuat NoAdı
6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
Mevzuat MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
Mevzuat FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
Mevzuat ABONELİK SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
Mevzuat TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
Mevzuat TAKSİTLE SATIŞ SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
Mevzuat TÜKETİCİ KREDİSİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
Mevzuat KONUT FİNANSMANI SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
Mevzuat ÖN ÖDEMELİ KONUT SATIŞLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
Mevzuat İŞ YERİ DIŞINDA KURULAN SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ
Mevzuat DEVRE TATİL VE UZUN SÜRELİ TATİL HİZMETİ SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
Mevzuat PAKET TUR SÖZLEŞMELERİ YÖNETMELİĞİ
Mevzuat SÜRELİ YAYIN KURULUŞLARINCA DÜZENLENEN PROMOSYON UYGULAMALARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK
Mevzuat FİYAT ETİKETİ YÖNETMELİĞİ
Mevzuat TANITMA VE KULLANMA KILAVUZU YÖNETMELİĞİ
Mevzuat GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞİ
Mevzuat SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
Mevzuat FİNANSAL TÜKETİCİLERDEN ALINACAK ÜCRETLERE İLİŞKİN USÛL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK

Hizmete ilişkin yetki, görev veya sorumluluğun verildiği mevzuat

Mevzuat NoMevzuat
6502 TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN
Madde No:1-88

Başvuruların Kuruma yapılacağına ilişkin mevzuat dayanağı

Giriş Yapılmamış

Başvuruda istenen belgeler

Belgeler
Giriş Yapılmamış

Yazışmalar

Kaydedilen yazışmalar
Kurum Adı (Yazışma Tipi) - Paraf Adı Yazışma AmacıMevzuat
Özel Sektör Kuruluşları
(Dış Yazışma ) - GenelParf ,
İl Müdürlükleri
(İç Yazışma ) - GenelParf
Hizmet Sunumunun Tamamlatılması

Paraf Listeleri

Özel Paraflar
Şu an kayıtlı hiç bir özel parafınız bulunmuyor.
Bağlı Genel Paraflar
Paraf Listesi AdıParaf Listesi
GenelParf
Unvan TipiUnvan
Unvan 2Daire Başkanı
Unvan 3Genel Müdür Yardımcısı (Birim)
İmza / OnayGenel Müdür (Birim)

Sonuç Bilgileri

Geçmiş yıllara ait işlem sayıları
Seneİşlem
201414845 Adet
201512777 Adet
201619381 Adet
Hizmetin tamamlanmasına ilişkin mevzuatta geçen süre:
Yok
Hizmetin tamamlanabildiği en kısa süre:
7 Gün
Hizmetin tamamlanabildiği en uzun süre:
3 Ay
Hizmetin sonucu internet yayını:

Hizmet Sonuç Belgeleri

Sonuç Belgeler
Sonuç Belgesi Yok

DBYS Belge Listesi

Yazıcıya gönder